Allt är upp och ner - du är allt jag ser - kapitel 1

Jag stod i matkön och hade nästan kommit fram till salladsbordet. Som vanligt skulle jag inte ta någon sallad, för det är ju så himla äckligt, även fast mamma jämt pratar om hur viktigt det är med grönsaker. Men eftersom mamma inte var här nu så gick det bra att bara gå förbi salladen, lite busig var jag allt. Jag gick snabbt förbi salladsborden och fortsatte vidare till varmrätten som var fish and chips - min favorit. När jag tagit min mat sneglade
jag på honom - Luke, han var ju väldigt söt men tyvärr gick han inte i samma klass som mig, men han var lika gammal och vi hade matte ihop. Han är väldigt duktig på att räkna pluss, själv tycker jag att matte är det svåraste som finns. Men jag skulle nog fråga chans på han nästa lektion eftersom det faktiskt är matte, jag menar..han kan ju inte säga nej, ingen säger nej till mig för att jag är Louis Tomlinsons lillasyster och sen är jag väldigt söt också. 
Jag slog mig ner vid ett bord nära fönstret tillsammans med min tvillingssyter Phoebe och vår bästa vän Greta. Jag tyckte att Greta hade ett väldigt konstigt namn, men hon var iallafall väldigt snäll. Hon hade nydligen flyttat hit till London så hon var inte så jättebra på engelska, men hon hade blivit mycket bättre. Hon var från något land jag inte riktigt visste vad det hette, kanske Sveije eller något sådant. Jag sneglade åt Lukes håll, tänk om han säger nej? 

''Who are you looking at?'' Frågar Phoebe och slår mig lite lätt på armen.

Jag slår henne tillbaka. Greta kollar på oss och suckar och ger oss en ''Sluta med detdär blick.'''
Greta var som den lilla ''mamman'' i vårat lilla gäng. När Phoebe och jag började småbråka så fick hon alltid säga till oss och då slutade vi väldigt snabbt. Jag kollade återigen åt Lukes håll, han var så gullig i sina lilla hängselbyxor. Då slog tanken mig - han har hänglsen, det måste betyda att han är en riktigt bra kille, det brukar ju Louis ha! 

''You're looking at Luke, right?'' Frågar Phoebe och sträcker ut tungan. 
''He's cute'' svarar jag och blir lite röd i ansiktet.. 
''Euuuuw killbacieller'' säger Greta. Jag och Phoebe kollar på henne och nu är det vår tur att sucka. Ibland kunde hon bara säga något på svejska utan att vi hade någon aning om vad. 
''What?'' Frågar Phoebe och kollar strängt på Greta. 
''Nothing'' svarar hon snabbt. 

Vi går och lämnar vår mat och sen börjar vi gå iväg mot mattelektionen. Fast först skulle vi ha en liten rast innan skolklockan skulle ringa in. Jag började bli lite nervös, skulle jag verkligen fråga chans? Först kanske jag måste imponera lite på honom, men hur imponerar man på 8 åriga killar? Vad tänker killar på? Tänker dem på mamma som jag gör? Eller..barbie och sådant? Jag skakar av mig mina tankar, självklart gör dem INTE det, han är en kille ingen tjej. Jag känner mig som ett geni när jag kommer på att killar brukar älska att brumma med leksaksbilar och sådant. Men...jag har ingen leksaksbil, det är bara Louis som har massor av gamla billeksaker. Jag suckar igen. Kiss och bajs brukar ialalfall vara något alla skrattar åt, kanske att jag kan dra ett litet skämt? Jag börjar skratta åt mina tankar, kiss och bajs liksom..hahhaaa! Phoebe och Greta kollar på mig som om jag vore en knäppis, men det kanske jag är. Men att se söt ut och dra ett skämt borde räcka.. För skämt är jag ju väldigt bra på, jag menar...jag är lillasyster till Louis för sjutton, tusentals tjejer i världen tycker att han är rolig, och jag tycker att han är världens bästa brorsa. Jag, Phoebe och Greta går och sätter oss i hallen, Phoebe börjar prata om någon docka som mamma gett henne och Greta pratar på om den rosa hästen hon red i Sverige. Hon hade berättat mycket om Sverige, men jag trodde verkligen inte på detdär. Hästar KAN inte vara rosa, sen hade hon sagt att jultomten hade rosa skägg också, det kan inte heller vara möjligt. Precis när vi sitter där kommer Luke och hans kompis Simon in, och en tjej...en äldre tjej som jag tror är Lukes storasyrra. Jag granskar henne noga, hon såg ut att vara i kanske Louis ålder, hon hade långt blont hår och blåa, tinrande ögon, precis som Luke, hon hade en tröja som såg för kort ut för den slutade över hennes navel, och i naveln hade hon ett smycke. Hon hade svarta jeansshorts och sen en skinnjacka över. Hon var väldigt fin, tänkte jag för mig själv. Så vill jag se ut när jag blir stor! ''Hi'' säger jag till dem. ''Hi'' svarar alla tre i kör, Systern lämnar över någonting till Luke och sen går hon igen. Det dröjer inte lång stund förrän det ringer in och alla samlas i klassrummet. Eftersom det är fredag och båda klasserna har varit så duktiga hela veckan så slipper vi jobba matte och får ha ''roliga timmen'' istället = se på film. Det blir ''The Lion King'' - min favorit. Jag sneglar på Luke under hela filmen, sen bestämmer jag mig för att skriva en lapp, det är nu du gäller! ''Hellu Luke, I think you're swet, do you wannt to be my boifjend?'' [ ] yes [ ] no [ ] may be - send the patch back/Daisy.'' Jag läser igenom det en gång, jag har ingen aning om om jag har stavat rätt eller inte fast egentligen spelar det ingen roll. Jag är 8 år så det gör inget om jag har stavat fel.. Jag smyger försiktigt fram med lappen och lägger den framför honom. Sen kommer jag på det - jag har inte hunnit skoja med honom en eller någonting, jag som är så rolig! Jaja, hoppas han svarar ''yes'' iallafall. Och detdär med att jag är Louis syster vet han nog redan, det vet väll alla på denhär skolan, eftersom jag gärna skryter om det. Han kollar på mig innan han kollar på lappen, sen kollar han på mig igen med ett litet leende, han säger något till Simon sen kommer Simon och lämnar lappen till mig. Jag väcklar försiktigt upp den och ser... att han har svarat ''yes!'' TJOHOOOOOOO jag har en pojkvän!


Kommentarer
Greta

euuuw killbaciller !

2012-06-16 @ 13:10:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onestylinson.blogg.se

novellblogg

RSS 2.0